سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیعیان اسرائیل و فلسطین

حضرت علی ع در دوران حکومت خود، اعلام فرمود که هیچ فقیری در سرتاسر آن امپراتوری وسیع، از چین تا مصر و از ارمنستان تا یمن، وجود ندارد. در حالیکه در حکومت فعلی ما، نوانخانه اعلام کرده که فقرا، نه تنها کاهش نیافته بلکه: هر روز افزایش می یابند. باید دید که علی چه کرد؟ اولا دید علی ع جهانشمول بود، نه ملی گرایی. لذا با این دید 8میلیارد نفر در جهان، همه عائله خداوند هستند (الناس عیال الله) و فقیر بودن آنها، یعنی گرسنگی، تشنگی، بی مسکنی و بیکاری است. و خداوند انسان را خلیفه خود قرار داده که :این مشکلات را حل کنند. زیرا این مشکلات دست ساز بوده، و از سوی آدم ها برای دیگران رقم می خورد. در حالیکه خداوند میفرماید: روزی شما را قبل تولدتان، در شیرمادر قرار دادیم. و یا می فرماید فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید یا سقط نکنید. ما هم شما را، روزی می دهیم هم آنها (نحن نرزقکم و ایاهم)طبیعتا امام زمان ( ونایب او)هم برای یک محله،یا قوم تعیین نشده بلکه ماموریتی جهانی دارد. بطوریکه اگر خلخالی از پای زن یهودی، در دور ترین نقطه جهان هم، دزدی شود حضرت علی می فرماید: اگر مسئولی از شنیدن آن دق کند و بمیرد، او را سرزنش نمی کنم. در مرحله دوم برای کارکنان دولت و غیر دولتی، مستمری تعیین کرده بود. بطوری که حتی برادرش زیاده خواهی کرد، او را با آهن گداخته نصیحت نمود.الان کارکنان دولت و یا بخش عمومی و شرکتهای دولتی و بخش خصوصی، حقوق های نجومی می گیرند. ولی هیچکس در دنیا، یارانه نمی گیرد. و اگر هم در آمریکا داده میشود، در حد کمتر از حداقل هاست. لذا اختلاف طلقاتی شدیدی بوجود آمده: که امکان گریز از ان نیست . و باعث تورم و گرانی می شود. زیرا دولتی ها مانند بریتانیا، همه ارزاق را به بهای گرانتری می خرند، چیزی برای ضعفا باقی نمی ماند. مثلا کل یارانه سرانه هر فرد، به یک کیلو گوشت هم نمی رسد. سومین حرکت و برنامه امام علی تقسیم بیت المال بود. در حالیکه حالا بیت المال پس انداز می شود! یعنی فقر مردم برای پرکردن خزانه، ایجاد می شود. فرض کنید که همه حکومت های جهان، بانک مرکزی و خزانه داری خود را تعطیل، و همه را بین مردم تقسیم نمایند، آیا فقیری باقی می ماند؟ طبق آیه قران این کار کنز مال محسوب شده، عذاب شدیدی در انتظار مسئولین خزانه ها هست.عذاب شدید می تواند همان انقلابات کارگری و پابرهنه باشد، میتواند گرانی و تورم و نارضایتی عمومی باشد. و همه اینها به کنار، عذاب الهی برای بی ثمر کردن: روزی رسانی خداست که: وعده آتش جهنم داده شده. و هرکس بیت المال یا انفال را ملک شخصی یا دولتی نماید، و آن را بین مردم تقسیم نکند مشمول این عذاب شده، و حکم امامت از انها برداشته می شود. حتی در تقسیم بیت المال، نباید ملی گرا بود! یکی از شرایط امام معصوم این است که: همه زبانهای دنیا حتی حیواات را بداند. و این نشان می دهد انفال یا اموال عمومی، برای همه هست حتی کسانی که ما زبان آنها را نمی دانیم. همانطور که قرار نیست چاه نفت را به فرد بدهند، بلکه باید در امد آن بین مردم همه مناطق تقسیم شود. حضور معادن و منابع و نعمت های الهی در: برخی از مناطق دلیل خصوصی شدن آنها نیست. همه دنیا باید در اختیار امام زمان یا نایب برحقش باشد. و اوهم آن را تقسیم کند. اگر تقسیم نکند منع حق کرده است. آیا در جاییکه مردم :از زمین و جنگل و کوه و دشت و معدن، سهم مساوی داشته باشند کسی فقیر خواهد ماند؟ البته آنهاییکه از سیستم خارج هستند. یا امکان پرداخت به انها نیست: مانند کودکان یا معلولان به سرپرست آنها داده می شود. و اگر سرپرستی هم نداشتند، خود حاکم باید سرپرستی انها :و رسیدگی را بعهده بگیرد. چنانچه حضرت علی به تنهایی و: در خارج از وقت اداری(شبانه) برای جاماندگان و فقرا، نان و غذا می برد. و شبها از شدت اینکه نتوانسته: به همه سر بزند و شاید کسی جامانده باشد، سر در چاه فرو می برد. و از خدا طلب مغفرت می کرد. چنانچه در رسیدگی به یک خانواده شهیدکه، غفلت کرده بود، صورت خود را مقابل آتش گرفت.